0001 crop

Dunavfest 2012

Rituali su neraskidivo vezani za ljudski rod i za muziku. Sama muzika je često vezana za rituale – i najveći umetnici imaju svoje male rituale pre izlaska pred publiku, a koncerti su, najčešće, posebna vrsta rituala. U kome tako rado učestvujemo.

Ove godine muzički program Dunavfesta u Barutani nije posvećen ritualima prošlosti, već i modernim ritualima. Četiri koncerta i četiri različita doživljaja Rituala. U podnožju Kalemegdanske Tvrdjave.

U okviru programa “Ritual u muzici” u Barutani će početkom septembra biti održana 4 zanimljiva koncerta, na kojima će nastupiti muzičari iz pet zemalja. Ulaz je besplatan.

 

04.09. u 20:00

TRIAD VIBRATION (Italija)

VOJASA (Madjarska)

 

06.09. u 20:00

EUGENE CHADBOURNE (SAD)

SERBIAN JAZZ, BRE BAND (Srbija)

 

Evo i više informacija o učesnicima festivala:

Triad Vibration su tribal jazz sastav iz Italije, koji kombinuje ritualni aboridžinski instrument didgerodoo (koji se koristi već više od 1500 godina kao pratnja ritualima sa plesom i pevanjem).

Ono što rade Triad vibration je kombinacija ovog ritualnog instrumenta sa jazz muzikom, elektronikom i drugim modernim žanrovima. U internacinalnoj postavi su EZIO SALFA električni bass, GENNARO SCARPATO , bubnjevi i udaraljke, TANNI’ WALTER MANDELLI , didgeridoo i  GENDRIKSON MENA DIAZ sa Kube, truba i klavijature.

Od 2002. godine kad su objavili svoj debi album, Triad vibration nastupaju širom Evrope, a upravo su objavili svoj novi album “Safari Njema”.

Njihov dolazak je ostvaren u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu.

(Video Clip Triad Vibration)

Vojasa, Nova Romska muzika iz Budimpeste! Članovi ovog sastava su počeli da sviraju prošle godine, kao prijatelji, sa željom da uživaju u muzici i da to prenesu publici. Zbog toga su i odabrali ime VOJASA, sto na romskom znaci “veselo”. Uspeh je došao brže nego što su se nadali, nastupi na evropskim festivalima su se zaredjali.

Njihova muzika je zasnovana na tradicionalnoj muzici Rroma, koji potiču iz Rumunije, koju su obogatili sopstvenim aranžmanima. Urbana interpretacija tradicije je delom obojena uticajima romske muzike iz Rumunije i Srbije, ali nikada ne gubi onaj specifični madjarski duh. Višeglasje i ritmovi čine muziku grupe Vojasa autentičnom!  Muzičari koji čine grupu Vojasa su svirali u poznatim grupama Romano Drom i Kalyi Jag. Tri  moćna vokala, dve gitare, violina, mandolina, bas gitara, udaraljke i tradicionalna aluminijumska vaza su instrumenti ovog sastava, koji obnavljaju vekovima stare vesele rituale!

(Video Clip Vojasa)

Eugene Chadbourne, njujorški gitarsita, improvizator i kompozitor nastupa duže od 35 godina i slobodno se može nazvati veteranom alternativne muzike i pionirom preparirane gitare.

Ritual je priča o njegovom životu, muzici i putovanjima. Kako sam kaže, obožava da putuje, sretne nove ljude, na bini i ispred nje, to ga inspiriše i nagoni da iznova radi isto – komponuje, priča, svira, nastupa sa drugim muzičarima, nebitno je da li su poznati ili ne. Na tim putovanjima, nastaju njegove kompozicije i priče, sam nastup je neverovatna mešavina svirke i veselog pripovedanja.

Još 70-tih godina se za njega čulo kao izuzetnog gtaristu, nastupao je sa ljudima poput John Zorna, Fred Fritha, Derek Bailey-ja, Eliott Shapra, Paul Lovensa, Han Benninka, da navedemo samo neke iz te starije genracije.

Jazz, rock, storytelling, solo ili u grupi, sa Chadbourne-om je sve moguće. Rock sastav Shockabily je osnovao 1981. godine, sa čuvenim producentom Kramerom i violončelistom Tomo Korom. Ovaj alternativni rock sastav je uleteo na scenu u pravom trenutku, new vawe je bio na vrhuncu, ali su Shockabilly i tu bili na ivici. Preko sto koncerata svake godine – ostavili su upečatljiv otisak na scenama Evrope, Japana i Amerike.

Ni danas, Chadbourne ne staje, putuje, upoznaje ljude. Ovo će bit njegov prvi nastup u Srbiji, nakon pauze od više od 20 godina.

Serbian Jazz, bre band  je formiran kao sastavni deo istoimenog multimedijalnog projekta fotografa Ivana Grlića. U okviru projekta su predstavljene fotografije kako doajena, tako i aktuelnih mladih muzičara koji aktivno čine srpsku džez scenu objedinjene u monografiji istoimenog naziva. Pokušavajući da “oživi” fotografije, muzički deo projekta je okupio džez muzičare mladje generacije, formiraju autorski izraz koji pored savremenog džez jezika koristi muzičko nasleđe prostora na kome stvaraju. Repertoar benda pored autorskih uključuje i kompozicije proslavljenih srpskih džez umetnika. Na repertoaru se nalaze autorske kompozicije kao i srpske narodne pesme, aranžirane i uobličene u celinu koja oslikava jazz u Srbiji, kao specifičan muzički izraz, ali i sa uticajima istoka i zapada, klasične muzike i bogatog srpskog folklora.

Bend izvodi originalne kompozicije zasnovane na elementima srpskog i americkog folklora kao spoja nečeg drugačijeg a istovremeno i sličnog kroz težnju da se muzikom pokaže bunt protiv sistema. Crnci su tada bili niža rasa nad belcima pa je bi-bap u džezu i nastao kao potreba da se muzikom iskaže nezadovoljstvo američkih crnaca koji su svu slobodu imali jedino u džez improvizaciji koju niko nije mogao da im oduzme, a srbin je takodje stradao kroz vekove pa i danas na sve probleme zaboravi kroz izvornu pesmu kad udari brigu na veselje. Dakle mi u originalnim kompozicijama i aranžmanima koristimo oba elementa- američku jazz improvizaciju i srpski narodni melos kao simbole slobode i inata, bre…

Leave a Comment